Deep Erosion

Print laminted on aluminium with aluminium profiles
3+2 AE

188×125 cm

The stones are at a standstill. Mineral fixity. Yet shapes emerge and we imagine their slow formation. They are glyphs, traces of another language. We come face to face with the deep time of erosion, its slides and flows, over thousands of years. The absence of movement evokes another temporality that is not human in scale.

These large-format photographs are AlUla shots reworked in an AI that hallucinates the language of stones, creating swirls as if erosion were accelerated by being seen in the place of a stone.

Les pierres sont à l’arrêt. Fixité du minéral. Des formes pourtant émergent dont on imagine la lente formation. Ce sont des glyphes, les traces d’un autre langage. On se confronte au temps profond de l’érosion, à ses glissades et à ses flux, pendant des milliers d’années. L’absence de mouvement évoque une autre temporalité qui n’est pas à dimension humaine.

Ces photographies de grand format sont des prises de vue d’AlUla retravaillées dans une IA qui hallucine le langage des pierres et qui y créé des tourbillons comme si l’érosion s’accélérait parce qu’on la voyait en étant à la place d’une pierre.

125×125 cm

250×125 cm

250×125 cm

250×125 cm

250×125 cm

250x125cm

375×125 cm

250×125 cm

250×125 cm

Détail

Thanks to Jan Freedman (Geologist Consultant), Tamadhor Alsuhaibani (Sigg Fundation), Louise Briskmann (Sigg Fundation), Maurine Sigg (Sigg Fundation), Arnaud Morand (Afalula), PierreSigg (Sigg Fundation)