Dual wall
The wall is the most basic architectural structure. It delimits the inside from the outside. Photographs of walls are superimposed on three-dimensional forms. This gives the walls a geometrical coherence from one unique point of view. As one goes along changing his view with a joystick, the wall gets dislocated. Its geometry does not correspond to its image anymore. We go through space. In the Abbey physical space, each fragment of the dislocated wall we see on the screen is covered with a mirror on both its sides. This collision between a digital and a material space gives place to a third type of space: the spectator’s.
Le mur est la structure architecturale la plus élémentaire qui définit un intérieur et un extérieur, une frontière. Des photographies de murs sont mappées sur des formes tridimensionnelles, de sorte que les murs sont géométriquement cohérents d’un seul et unique point de vue. À mesure qu’on se déplace grâce à un joystick, le mur se disloque, sa géométrie ne correspond plus à son image. Nous traversons l’espace. Chaque fragment de mur disloqué sur l’écran, est, dans l’espace physique de l’Abbaye, recouvert d’un miroir de chacun des côtés du mur. Cette collision entre ces espaces numériques et matériels permet d’entreouvrir un troisième espace, celui du spectateur.