1000 Dreams

1000 unique, numbered printed images

The work entitled “The Dream of Stones”, consisting of an installation and a generative film, presents a singular approach to artistic creation. This creation, offered in a limited edition of 1,000 unique copies, challenges the usual conventions of possession and artistic singularity. Each copy of this series is a unique printed image, conferring on its holder a special status as the sole owner and guardian of this visual representation.

However, this intrinsic singularity raises a complex question: what is the nature of this uniqueness when these images are simultaneously unique and part of a potentially infinite series? In other words, how can we define the individual character of the dream when it is captured in a visual form that, while distinct, is also one among a multitude of others?

This question transcends the conventional boundaries of art and intellectual property. It prompts us to reflect on the very notion of singularity in a world where reproduction and multiplicity are omnipresent. By exploring this duality between uniqueness and series, the work invites us to question our perceptions of originality and authenticity in a context where technology and artistic reproduction constantly redefine the boundaries of creation and artistic ownership.


L’œuvre intitulée “Le rêve des pierres”, constituée d’une installation et d’un film génératif, présente une approche singulière de la création artistique. Cette création, offerte en série limitée à 1000 exemplaires uniques, bouscule les conventions habituelles de la possession et de la singularité artistique. Chaque exemplaire de cette série est une image imprimée unique, conférant à son détenteur un statut particulier en tant que seul propriétaire et gardien de cette représentation visuelle.

Cependant, cette singularité intrinsèque soulève une question complexe : quelle est la nature de cette unicité lorsque ces images sont simultanément uniques et inscrites dans une série potentiellement infinie ? En d’autres termes, comment définir le caractère individuel du rêve lorsqu’il est capturé dans une forme visuelle qui, bien que distincte, est également une parmi une multitude d’autres ?

Cette interrogation transcende les limites conventionnelles de l’art et de la propriété intellectuelle. Elle nous pousse à réfléchir sur la notion même de singularité dans un monde où la reproduction et la multiplicité sont omniprésentes. En explorant cette dualité entre l’unicité et la série, l’œuvre nous invite à remettre en question nos perceptions de l’originalité et de l’authenticité dans un contexte où la technologie et la reproduction artistique redéfinissent constamment les frontières de la création et de la propriété artistique.

Thanks to Mohammad Albeyahi (Archeologist, in charge of photographic archive of the collection, Museum of Archeology), Tamadhor Alsuhaibani (Sigg Foundation), Louise Briskmann (Sigg Foundation), Adam Ford (Archeologist, cultural heritage focus), Jan Freedman (Geologist Consultant), Dr. Hanadi (Historian), Arnaud Morand (Afalula), Pierre Sigg (Sigg Foundation), Maurine Sigg (Sigg Foundation).